Deklaracja Dostępności dla strony internetowej Szkoła Podstawowa w Czerniejowie: Portal
Szkoła Podstawowa w Czerniejowie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do http://spczerniejow.gminajablonna.pl.
- Data publikacji strony internetowej: 2019-04-12.
- Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-01-02.
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Pewne treści opublikowane na stronie (informacje w postaci artykułów, załączniki, zdjęcia, grafiki) mogą być niedostępne z uwagi na fakt, że zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Brak audiodeskrypcji oraz napisów dla materiałów video/multimedialnych opublikowanych przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych oraz ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. Pewne zdjęcia/grafiki zawierają nieadekwatne tytuły alternatywne.
Filmy i zdjęcia umieszczone na stronie, zostały dodane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej. Poprawienie dostępności strony niosłoby za sobą nadmierne obciążenia dla podmiotu publicznego.
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-11-01.
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Obsługa serwisu możliwa jest zarówno przy pomocy klawiatury jak i myszki.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Bernadetta Domańska, bernadetta.domanska@spc130.eu,. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 815610516. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp. Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich
Dostępność architektoniczna
Do budynku szkoły prowadzi główne wejście (ogólnodostępne w godzinach pracy szkoły) znajdujące się przy drodze wojewódzkiej 835. Prowadzą do niego schody, dla niepełnosprawnych dostęp jest możliwy od przez bramę wjazdową zlokalizowaną również przy drodze wojewódzkiej 835. Wejście nie stwarza barier architektonicznych. Nad wejściami nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Na parterze nie ma progów, a drzwi są na tyle szerokie, że istnieje możliwość wjazdu wózka inwalidzkiego. W budynku na każdym poziomie (parter, 1 piętro) znajduje się szeroki korytarz. Budynek nie posiada wind. Szkoła nie dysponuje specjalnym urządzeniem (schodołaz) do przewożenia osób z trudnościami w poruszaniu się. Na parterze znajduje się toaleta z systemem przyzywowym dostosowana do potrzeb osób poruszających się na wózkach inwalidzkich. Szkoła nie dysponuje pochylniami, platformami, pętlami komunikacyjnymi itp. W budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a, oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. W szkole nie ma możliwości natychmiastowego skorzystania z tłumacza języka migowego (chęć skorzystania z tłumacza języka migowego należy zgłosić 3 dni przed planowaną wizytą w szkole). Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. Brak informacji dotykowej/głosowej. Przy terenie szkoły są miejsca parkingowe, lecz brak tam wyznaczonego miejsca dla osoby niepełnosprawnej. Osobami oddelegowanymi do udzielania informacji przy wejściu głównym są pracownicy obsługi. Powiadamianie wskazanych pracowników odbywa się za pomocą dzwonka znajdującego się przy drzwiach wejściowych.