Wdrożenie programów rozwojowych w szkołach podstawowych gminy Jabłonna
Numer Projektu: FELU.10.03-IZ.00-0099/23
Nazwa Programu: Fundusze Europejskie dla Lubelskiego 2021-2027
Oś Priorytetowa: X Lepsza Edukacja
Działanie: 10.3 Kształcenie ogólne
Nazwa Projektu: Wdrożenie programów rozwojowych w szkołach podstawowych gminy Jabłonna
Całkowita wartość projektu: 2 452 081,09 zł
Kwota dofinansowania ze środków europejskich: 2 192 081,09 zł
Cel projektu: wzrost jakości kształcenia ogólnego realizowanego przez 5 szkół podstawowych Gminy Jabłonna oraz podniesienie umiejętności i kompetencji u co najmniej 95% z grupy 647 uczniów i 127 nauczycieli poprzez wdrożenie programów rozwojowych przyczyniających się do zwiększenia dostępu do dobrej jakości włączającego kształcenia, ułatwienia mobilności edukacyjnej dla wszystkich i dostępności dla osób z niepełnosprawnościami. Projekt zakłada również doposażenie szkół w sprzęt i pomoce dydaktyczne.
Projekt jest odpowiedzią na problemy zidentyfikowane w diagnozach każdej ze szkół i stanowią próbę ich rozwiązania. Wszystkie formy wsparcia zaplanowane w projekcie będą dostępne dla osób z niepełnosprawnościami.
Termin realizacji: projekt będzie realizowany od marca 2024 r. do lutego 206 r. na terenie 5 szkół z terenu gminy Jabłonna objętych wsparciem.
Grupa docelowa:
Nauczyciele i uczniowie 5 szkół podstawowych działających na terenie gminy:
· Szkoła Podstawowa w Tuszowie
· Szkoła Podstawowa w Jabłonnie
· Szkoła Podstawowa w Piotrkowie
· Szkoła Podstawowa w Czerniejowie
· Szkoła Podstawowa w Skrzynicach
Działania i formy wsparcia w projekcie:
· upowszechnienie modelu dostępnej szkoły poprzez dostosowanie szkół
i realizowanego nauczania do specjalnych potrzeb edukacyjnych uczniów oraz do potrzeb nauczycieli z niepełnosprawnościami,
· realizacja dodatkowych zajęć pozalekcyjnych rozwijających kompetencje społeczno - emocjonalne, umiejętności podstawowe, przekrojowe, w tym kompetencje cyfrowe, zielone i rozwijające talenty i zainteresowania uczniów,
· podniesienie jakości kształcenia i rozwój umiejętności uczniów poprzez zakup dodatkowego wyposażenia do 5 szkół objętych projektem,
· „SZKOLNE OŚRODKI MINI - KARIERY”- doradztwo edukacyjno- zawodowe,
· wsparcie psychologiczno - pedagogiczne uczniów w zakresie stymulowania ich rozwoju
· wsparcie psychologiczno - pedagogiczne rodziców i prawnych opiekunów w zakresie stymulowania rozwoju ucznia,
· doskonalenie zawodowe nauczycieli zatrudnionych w szkołach objętych wsparciem, w tym w zakresie pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych i kompetencji cyfrowych
Kluczowe wskaźniki projektu:
Produkty:
Liczba objętych wsparciem podmiotów administracji publicznej lub służb publicznych na szczeblu krajowym, regionalnym lub lokalnym – 5
Liczba uczniów szkół i placówek systemu oświaty prowadzących kształcenie ogólne objętych wsparciem – 647 osób
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 127 osób
Liczba szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem – 5
Liczba dzieci/uczniów o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych, objętych wsparciem – 23 osoby
Liczba obiektów edukacyjnych dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami – 5
Liczba ogólnodostępnych szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem w zakresie edukacji włączającej – 5
Liczba uczniów uczestniczących w doradztwie zawodowym – 186 osób
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty objętych wsparciem świadczonym przez szkoły ćwiczeń – 15 osób
Rezultaty:
Liczba uczniów, którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu – 615 osób
Liczba przedstawicieli kadry szkół i placówek systemu oświaty, którzy uzyskali kwalifikacje po opuszczeniu programu - 120 osób
Liczba osób z niepełnosprawnościami objętych wsparciem w programie– 14 osób
Liczba osób z krajów trzecich objętych wsparciem w programie – 10 osób
Liczba osób obcego pochodzenia objętych wsparciem w programie – 10 osób